lördag 14 april 2012

Flygmuseet!

Här kommer en bildbomb från dagens tur till flygmuseet med Jonathan! Vi började med att flyga DC-10 i ungefär 2 timmar. Vi flög från Västerås till Arlanda, sedan lite starter och landningar i San Francisco och så avslutade vi med den konstigaste och jobbigaste flygplatsen jag sett. Den låg i Hong Kong mitt emellan en massa berg och skyskrapor så det gällde att göra många väldigt branta och skarpa svängar! Jag hade verkligen hur kul som helst och tiden bara flög iväg! Efteråt var visade Jonathan runt bland alla planen som stod på flygmuseet och jag var ju tvungen att ta lite kort!


 I DC-10an och har precis landat på flygplatsen i Hong Kong!




Inuti simulatorn hängde det en gammal SAS kaptensmössa och en kavaj, och de var vi ju såklart tvungna att prova!


Stilige kapten Jonathan sitter vid spakarna!


Är det jag som växt eller är det bara planet som är litet? 


Jag framför ett av mina favoritplan; Vampire!

 
Efter en mycket jobbig klättring lyckades jag äntligen ta mig upp i planet, bara för att sedan komma på att jag på något sätt måste ta mig ner igen...

3 kommentarer:

  1. Hur mycket tog dom för att få flyga DC-10 simulatorn?
    Var den full motion?

    Kommer följa din väg till CPL. Du har den bästa tiden framför dig, roligare än flygträningen kommer du aldrig ha i ett flygplan.
    Följ gärna min blog:
    rydair.blogspot.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!

      Det kostar 300kr för 30 minuter att flyga någon av deras simulatorer. Ingen är full motion men dc10 och Metropolitan har synfält bredare än det mänskliga så man får stundtals känslan av rotation ;)

      Radera
    2. Stämmer bra det, Jinti! ;) Vill verkligen passa på att rekommendera Flygmuseet i Västerås, finns massor av snygga flygplan, simulatorerna är jättefina och instruktörerna är av toppklass!

      Radera